РФ продовжує обходити санкції за допомогою “тіньового флоту”: які країни сприяють перевалці нафти

Росія незаконно перевалює нафту у відкритому морі поблизу Греції, використовуючи судна без страхування та контролю для обходу міжнародних санкцій. Таким чином агресор приховує походження сировини, фінансує війну проти України та наражає Європу на екологічну катастрофу.

Про це повідомляє Головне управління розвідки України (ГУР). На четвертому році повномасштабного вторгнення в Україну, Росія активно використовує сірі схеми морської логістики, щоб обійти міжнародні санкції.

Одна з таких схем – незаконне перевантаження нафти у відкритому морі поблизу Греції та Кіпру. Як зазначає ГУР, це не лише дозволяє агресору уникати контролю, а й створює серйозні екологічні та безпекові ризики для Європи.

Від липня 2024 року танкер типу “Афрамакс” із номером ІМО 9247443 діє як плавучий хаб для незаконного перевалювання російської нафти. Судно діє без західного страхування, що є грубим порушенням міжнародних норм.

Операції з перевалки відбуваються безпосередньо у відкритому морі, без належного супроводу або нагляду, що ставить під загрозу морське середовище, особливо через можливість витоку нафти. За інформацією ГУР, росіяни системно обходять обмеження через:

  • вимкнення автоматичних систем ідентифікації (AIS);
  • спуфінг навігаційних даних;
  • нічні STS-операції (ship-to-ship) без освітлення;
  • використання прапорів зручних юрисдикцій;
  • реєстрацію суден на підставні компанії.

Ці дії сприяють легалізації походження нафти та забезпечують її доставку до третіх країн, часто у формально “нейтральні” юрисдикції. Україна постійно публікує інформацію про танкери, які входять до російського “тіньового флоту”, їхній сумарний дедвейт наразі перевищує 63 мільйони метричних тонн.

Особливо активною є група з 159 суден, більшість з яких – старі, зношені, без належного технічного обслуговування. Також у базі містяться дані про 55 капітанів, які виконують роль ключових фігур у цих операціях.Використання таких суден несе серйозні ризики:

  • ймовірність аварій із розливом нафти;
  • загроза морському екосередовищу поблизу берегів Греції, Кіпру та інших країн ЄС;
  • ускладнення реагування у випадку надзвичайних ситуацій через відсутність страхового покриття.

Окрім перевезення нафти, “тіньовий флот” виконує розвідувальні функції. Зафіксовано випадки, коли такі судна вели спостереження за підводними кабелями, енергетичною та військово-морською інфраструктурою країн Балтійського регіону. ГУР закликає міжнародну спільноту до рішучих дій:

  • зниження граничної ціни на російську нафту;
  • повна заборона STS-операцій у водах країн G7 і ЄС;
  • відмова від імпорту продукції, виробленої з російської сировини;
  • посилення контролю за страховими компаніями;
  • повна заборона на імпорт російського СПГ і трубопровідного палива.

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, в Україні намагалися викрасти і, можливо, повернути в РФ заарештоване російське судно EMMAKRIS III. Це великий суховантаж оціночною вартістю майже 109 млн грн. Корабель не має права залишати порт “Чорноморськ” і перебуває в управлінні приватної компанії.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *