Російська авіакомпанія S7 Airlines (“Сибір”) почала скасовувати рейси через відсутність запчастин до літаків. Цей перевізник є найбільшою приватною авіакомпанією в РФ. Причиною дефіциту деталей стали санкції проти РФ, запроваджені у відповідь на початок агресивної війни проти України.
Так, S7 Airlines уже скасувала рейси з Новокузнецька до Москви і на низці інших маршрутів. Важку ситуацію публічно – під час прямої лінії – визнав губернатор Кемеровської області Ілля Середюк, повідомили російські ЗМІ.
Він, зокрема, заявив, що багато лайнерів “Сибири” було закуплено за кордоном. А тому після запровадження авіасанкцій за вторгнення Росії в Україну обслуговувати ці літаки “стало складно”.
За словами Середюка, тепер S7 змушена “берегти ресурс” і чекати на поставку запчастин “за іншими схемами”. Які схеми він має на увазі, російський чиновник не уточнив.
Цікаво, що в самій S7 раніше не зізнавалися, що мають проблеми із запчастинами. Причиною скасування популярних рейсів там називали “сезонний перерозподіл парку повітряних суден і оптимізацію розкладу”.
Як свідчать дані порталу Flightradar24, парк авіакомпанії “Сибір” складається зі 104 літаків, 68 з яких – Airbus, тобто судна європейського виробництва. При цьому, за даними росЗМІ, з 2023 року простоюють вісім таких літаків, а ще 49 були виведені в резерв за 2024 рік.
Після застосування західними країнами авіаційних санкцій у 2022 році Росія поступово залишається без літаків. Аналітики підраховували, що до 2024-го кількість придатних до польотів літаків у найбільших російських авіакомпаніях знизилася до 693 одиниць. Найбільше літаків вибуло з експлуатації в державній авіакомпанії “Росія”, яка входить до групи “Аерофлот”.
Російська авіаційна галузь також страждає від серйозних проблем з технічним обслуговуванням літаків. Західні авіагіганти Airbus і Boeing ще в березні 2022 р. припинили постачання запчастин і технічних послуг для російських авіакомпаній. Це призвело до того, що Росія, яка дуже залежить від іноземних літаків, зіткнулася з гострим дефіцитом запчастин.
Санкції, а також подорожчання запчастин призвело і до значного зростання вартості авіаперевезень у Росії. Так, за останніми даними, опублікованими сервісом Tinkoff Travel, середня вартість авіаквитків у Росії у квітні 2025 року зросла на 21% порівняно з квітнем 2024 року. Середня ціна квитка “туди-назад” територією РФ у квітні-2025 склала 14,6 тис. руб. ($162), тоді як роком раніше року цей показник перебував на рівні 12,1 тис. руб. Це додатково ускладнює ситуацію для авіакомпаній країни-агресора, оскільки зростання цін робить авіаперевезення менш доступними для пасажирів.
Як повідомляв OBOZ.UA, одна з країн Європи вже працює над відновленням авіасполучення з Україною. Також аеропорти “Бориспіль” і “Львів” зберігають базову інфраструктуру, що дозволяє розглядати їх як першочергові об’єкти для запуску польотів.
Джерело: OBOZ.UA