NAUDI звернулася до Міністра оборони України Рустема Умєрова та директора ДП “Агенції оборонних закупівель” Арсена Жумаділова із закликом переглянути низку положень типового державного контракту на оборонні закупівлі.
Позиція Асоціації ґрунтується на зверненнях підприємств, які є виконавцями державних контрактів і повідомляють про ризики, що виникають через невизначеність та односторонні переваги, закладені в деякі положення примірного договору. Зокрема, мова йде про широкий перелік оперативно-господарських санкцій до Виконавця, включно з одностороннім розірванням контракту, відмовою від подальших господарських відносин, обмеженням у майбутніх розрахунках. Відсутність чіткого переліку підстав для застосування санкцій створює ризик довільного трактування договору та загрозу припинення співпраці навіть у разі несуттєвих порушень.
Також викликає занепокоєння 20% штраф від вартості непоставленого товару у випадку односторонньої відмови Замовника від контракту. У контексті вже існуючої системи пені, це положення виглядає надмірним і непропорційним.
Окрему увагу привертає забов’язання Виконавця надати сертифікат від Торгово-промислової палати про настання форс-мажору протягом 14 робочих днів. В умовах війни, зруйнованої логістики або міжнародних обмежень, це є фізично неможливим і суперечить принципам добросовісного договірного регулювання.
NAUDI наголошує, що зазначені положення створюють додатковий тиск на добросовісних постачальників, які забезпечують Збройні Сили України озброєнням в умовах війни, і не відповідають принципу рівності сторін у договірних відносинах. Асоціація закликає ДП “Агенція оборонних закупівель” та Міністерство оборони України ініціювати перегляд і коригування контрактів, а також залучити представників ОПК до спільного опрацювання рішень.
Забезпечення сталого розвитку оборонної промисловості та виконання державних контрактів потребує балансу між інтересами держави та добросовісних виробників.
Джерело: OBOZ.UA